2006  2007  2008  2009  2010  2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  
januar  februar  marec  april  maj  junij  
julij  avgust  september  oktober  november  december  

Nagovor za Radio Ognjišče

četrtek, 22.05.2008


Nagovor škofa msgr. dr. Marjana Turnška za Radio Ognjišče na praznik Svetega Rešnjega Telesa in Krvi.


Drage poslušalke in poslušalci radia Ognjišče, naj vas napolni bogastvo praznika Svetega Rešnjega Telesa in Krvi!

Z binkoštmi smo sklenili petdeset dnevni velikonočni čas z vsemi velikimi odrešenjskimi dogodki, ki smo jih praznovali od velikega četrtka preko velikega petka in same vstajenjske velike noči; se štirideset dni do praznika vnebohoda navdihovali ob prikazovanjih Vstalega; in končno smo praznovali tudi dan, ki ga zaznamuje slapovje binkoštnega prekipevanja darov Svetega Duha. In kakor za sklepnik na strehi teh bogoslužnih posedanjanj skrivnosti Božje ljubezni do nas, obhajamo na četrtek po binkoštni nedelji praznik Svetega rešnjega Telesa in Krvi. Ob začetku zadnjega obdobja navadnega liturgičnega časa se želimo še enkrat zazreti nazaj v prvo skrivnost svetega tridnevja, v neizmerni izraz Gospodove ljubezni na veliki četrtek, v njegovo evharistično navzočnost pod podobo kruha in vina.

Ta praznik nam sporoča neustavljivo željo našega Boga, da bi prebival med nami. Zares je storil vse, da bi ostal »Bog z nami«. Že Mojzes je ljudstvo pogosto spominjal, da je Jahve med njimi in da deluje v njihovo dobro. »Ti pa glej, da ne pozabiš Gospoda, svojega Boga, ki te je izpeljal iz egiptovske dežele, iz hiše sužnosti, ki te je vodil po veliki in strašni puščavi, kjer so strupene kače, škorpijoni in suhi kraji, kjer ni vode; ki ti je točil vodo iz kremenaste skale; ki te je v puščavi hranil z mano« (5 Mz 8,14-15). Bog je bil z njimi v sužnosti in v puščavi ter jih osvobajal in vodil. Hranil je svoje ljudstvo z mano in ga pojil z vodo v puščavi. Svoboda, mana in voda – vse to pomeni pravzaprav življenje. Božja prisotnost je za izvoljeno ljudstvo življenje samo; njegova prisotnost je pravzaprav prava »hrana« za preživetje izvoljenega ljudstva. Mojzes to podčrta, ko ljudstvu sporoči, »da človek ne živi samo od kruha, kajti človek živi od vsega, kar prihaja iz Gospodovih ust« (5 Mz 8,3).

In, glejte, vse to dogajanje v SZ je samo bleda senca tega, kar se je zgodilo z učlovečenjem Božjega Sina. Bog je postal prisoten med ljudmi na povsem nov in enkraten način: kot človek in nato ostal med nami pod podobo kruha in vina. Janez nam v svojem evangeliju to skrivnost na nenadkriljiv način razodeva, ko zapiše Jezusove besede: »Jaz sem živi kruh, ki sem prišel iz nebes. /…/ Kruh pa, ki ga bom dal jaz, je moje meso za življenje sveta. /…/ Kdor je moje meso in pije mojo kri, ima večno življenje« (Jn 6,51.54). To so težke besede, ki jih nekateri niso mogli poslušati. »Jesti« pri Jezusu nikoli ne pomeni samo ohranjanje telesnega življenja, ampak dogajanje življenjske skupnosti med tistim, ki daje življenje, in tistim, ki ga sprejema. Pomeni odnos medosebne ljubezni, od katere človek šele lahko v polnosti živi. Brez tega odnosa bi, kljub telesni hrani, človek shiral. Za odnos z Bogom velja še v večji meri to, kar velja za odnos med otrokom in materjo. Kajti otrok ne živi samo od materinega mleka, ampak od vsake besede, ki pride iz njenih ust, in vsake kretnje njenega telesa. Od besede v najširšem pomenu, torej tudi od vsake geste nežnosti in strežbe, vsakega pogleda, ki izraža veselje, srečo, bolečino ali žalost. Najprej velja to za mamine besede, nato pa tudi za očetove, bratov in sester, prijateljev, učiteljev, sodelavcev, delodajalcev … vse do besed politikov.

Kakšno skrivnost torej razodeva Sveto rešnje Telo, ki ima po Jezusovi izbiri podobo kruha in vina, da ga lahko jemo? »Jesti« Božjega Sina pomeni pravzaprav »asimilirati« Božjega Sina tako, da živimo od združitve z Njim. Kajti kruh, ki ga pojemo, se spreminja v naše telo. Človek namreč postaja to, kar je! Ta podoba zelo učinkovito pokaže, da Jezus ostaja med nami pod podobo kruha in vina zato, da bi dojeli, kako je naša edina prava perspektiva, postajati eno z njim, ko živimo od njegovih besed in od njegove resnične bližine. To potrjujejo tudi evharistični čudeži, ko na primer kdo lahko leta in leta živi samo od obhajila, brez vsake druge telesne hrane. Gospod poudarja, da kdor »je« ta »kruh« in »pije« to »vino«, ostaja v njem in on v njem (prim. v. 56). Govori o skupnost življenja, ki je značilna za ljubezenski odnos, v katerem dva ostaneta sicer samostojna, a v ljubezni postajata eno, se prepajata med seboj. Vso to vero izpovedujemo, ko ponižno pokleknemo pred Najsvetejšim, ker verujemo, da je pod podobo kruha navzoč resnično, stvarno in po svojem bistvu celoten Jezus Kristus, Bog in človek.
Prav to isto vero izpovedujemo tudi s telovsko procesijo, ko ponesemo to sveto Telo, ki je naše rešenje, v vsakdanji življenjski prostor. Najprej želimo z njo utrditi zavest, da je Jezus živ med nami, da nas ni pustil sirot. In to želimo pokazati vsakemu, ki ima oči zato, da gleda, in ušesa zato, da posluša. Nato ga ponesemo na polja, ulice in med domove s prošnjo, naj blagoslavlja polja in gozdove, živino in stroje; naj njegov blagoslov pride v letu družine še prav posebej v naše zakone in družine, med sosede in sodelavce, naj blagoslavlja delo v tovarnah, delavnicah, uradih in rudnikih.
Telovska procesija naj utrdi v vseh zavest, da je Gospod v evharistiji resnično z nami, da želi živeti med nami prav zato, da nas blagoslavlja, ozdravlja bolezni in notranje rane duše in duha. Dragi poslušalci, ko boste letos hodili v procesiji z Njim in bo blagoslavljal vse štiri strani neba vašega kraja, mu v trenutku, ko bo monštranca zarisovala znamenje križa v smeri vašega doma ali drugega izbranega kraja, še posebej goreče izročajte svoje odnose v družinah in tudi druge, izročajte mu bolnike, ki ležijo doma ali v bolnišnicah ter domovih za starejše, izročajte mu lepe odnose, da jih požlahtni, in one težke, da vstopi vanje in jih ozdravi. In verujte, da se bo vsega tega »dotaknil« in kakor verujete, se vam bo zgodilo. In ne pozabite, še posebej želi prebivati v vaših družinah, saj so njegov priljubljeni življenjski prostor.

Naj bo po vas, drage poslušalke in poslušalci, Sveto rešnje Telo hvaljeno in češčeno vedno in povsod! Amen!

Škofija Murska SobotaŠkofija Murska SobotaŠkofija Murska SobotaŠkofija Murska SobotaŠkofija Murska Sobota

Napovednik


 sobota, 01.01.2022 - sobota, 31.12.2022

Maševanje in spovedovanje škofa dr. Petra Štumpfa

v stolni cerkvi sv. Nikolaja v Murski Soboti več ...


 sobota, 01.01.2022 - sobota, 31.12.2022

Dom duhovnosti v Kančevcih

Programi v letu 2022 več ...


 nedelja, 16.01.2022 - nedelja, 25.09.2022

Murska Sobota: Priprava na zakon v letu 2022

v Murski Soboti več ...


 torek, 18.01.2022 - torek, 25.01.2022

Teden molitve za edinost kristjanov 2022

Od 18. do 25. januarja 2022. več ...


 nedelja, 23.01.2022

Nedelja Božje besede

V nedeljo, 23. januarja 2022 več ...


 sobota, 29.01.2022 - ponedeljek, 01.08.2022

Dogodki za mladino

ŠOM pripravlja dogajanja za mlade več ...


 nedelja, 30.01.2022

Srečanje zakonskih skupin

v Kančevcih več ...

Celotni seznam napovedi