Škofija Murska Sobota
Škofija Murska Sobota

SPLETNE POVEZAVE ŽUPNIJ

MISEL DNEVA

"Kristjani ostanimo močni. Glave gor!"B. sl. Danijel Halas

Božja beseda


Vir: www.hozana.si

ANKETA

Pod katerim geslom obhajamo 100-letnico združitve prekmurskih Slovencev z matičnim narodom?
  Prekmurje živi
  V srcu Prekmurja
  Zlati mostovi
  Skupaj čez zlati most
  Odprite vrata Kristusu
  Stopinje do ljudi
rezultati anket

2006  2007  2008  2009  2010  2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  
januar  februar  marec  april  maj  junij  
julij  avgust  september  oktober  november  december  

Murska Sobota - 1. Nikodemov večer

sobota, 12.02.2011


V soboto, 12.2.2011, je v župnijski dvorani v Murski Soboti potekal prvi Nikodemov večer. Z glasbenim prispevkom nas je v dogajanje popeljal stolni organist g. Kristjan Penhofer. Moderator večera je bil predstavnik Združenja sv. Miklavža, Alojz Rous. Predavanja se je udeležilo 76 ljudi.
Predavatelj prvega večera je bil dr. Roman Globokar, direktor Zavoda sv. Stanislava in profesor na Škofijski klasični gimnaziji v Ljubljani. Na ŠKG je tudi predsednik skupine za pogovor z novimi dijaki in predsednik skupine za spremembo predmetnika. Poleg tega predava še na Teološki fakulteti Univerze v Ljubljani.

S predavanjem Spoved in božje usmiljenje nam je dr. Globokar prikazal pomen spovedi:
Zakrament svete spovedi se je znašel v neki krizi. Kot grešniki gremo vedno naprej. V preteklost ne moremo. Včasih je bilo več spovedi. Ob prvih petkih so bile dolge vrste pred spovednico. Vprašanje, če je to tako svetlo, kot si marsikdo to slika. Te spovedi so običajno zgolj iz navade. Smisel življenja je izogibanje grehom, predvsem smrtnim grehom. Človek naj zaživi svoje življenje v polnosti in tudi druge nagovarja k temu. Vprašati se moramo: »Ali sem v svojem življenju naredil največ, kar bi lahko?« Potem vidimo možnost napredovanja in odkrijemo vedno kakšno možnost poboljšanja.
Greh je zavestna in svobodna zavrnitev božje ljubezni in njegovih darov. Temeljna drža kristjana je hvaležnost Bogu. Če sodeluje z Bogom in sprejme njegove darove, je na poti življenja. V nasprotnem primeru je na poti zavrnitve božjih darov. Greh ni samo, če koga ubijemo, ampak tudi, če komu vzamemo dostojanstvo, ga ne spodbujamo, sprejemamo. Bog nas vedno brezpogojno sprejema, tudi v grehu. Spreobrnjenje je možno samo znotraj objema Božje ljubezni.
Danes se čedalje manj govori o grehu, ampak o napakah, usodi, da smo določeni s svojimi lastnostmi, reakcijami itd... To so danosti, ki so od človeka do človeka različne. Pomembno je, kaj človek naredi iz sebe. Ne moremo soditi vseh ljudi enako. Vsakdo se lahko spreobrne. Temeljna skušnjava človeka je, da želi biti večji kakor Bog - želja po več, želja po posedovanju, po obvladovanju vsega. Božje usmiljenje nas vabi k temu, da sprejmemo sebe take kot smo. Vsak lahko živi polno in srečno življenje. Ker nas ima Bog rad, lahko živimo z grešnostjo, ob grehih gremo naprej in se soočamo s svojimi mejami.
Girotti je leta 2008 naštel »nove grehe«, ki se pojavljajo v sodobnem času. To so: onesnaževanje okolja, nemarno bogatenje, povzročanje socialnih krivic, pedofilija, splav, genetski inženiring in uživanje drog.
Človek, ki razmišlja o posledicah svojih dejanj, v sebi začuti občutek krivde. Tisti, ki bolj razmišlja o sebi, bo imel bolj izrazit čut za razločevanje, ali je krivda resnična ali ne. Krivda je nekaj, kar nam lahko pomaga pri naši osebni rasti. Ni nujno, da je vedno negativna. Človeka lahko odpre, da spozna, kaj v življenju dela narobe in to spremeni. Jo je pa vedno potrebno razčistiti. Lahko je frustracija, ki nas zatira, vzrok za zaničevanje samega sebe, za obtoževanje. Lahko pa je klic k spreobrnjenju. Proces krivde je sestavljen iz petih točk:
1. obtožba sebe ali drugih
2. tožba – v sebi odkrijemo žalost zaradi storjenega
3. razločevanje – pogled, kdo je v resnici kriv, nismo vedno samo mi krivi
4. sprejetje krivde – šele, ko sprejmemo krivdo, smo se sposobni spreobrniti
5. predelava – nova sposobnost za svobodne odločitve
V stari zavezi ni bilo spovedi, ampak spokorniški dan - jonkipur, ko je ljudstvo vse svoje grehe dalo na grešnega kozla, jagnje, ga zaklalo in se poškropilo z njegovo krvjo, da bi se s tem opralo krivde. Že takrat so poudarjali, da ubijanje in darovanje živali ni rešitev. Isto je pri spovedi. Ni dovolj, da gremo k spovedi, če nismo pripravljeni v življenju nič spremeniti. Zunanje znamenje je brez pomena.
Odlomek iz Svetega pisma, ki govori o Zaheju, ki je splezal na drevo, da bi lahko videl Jezusa, nam ponazarja hrepenenje po drugačnem življenju. Prikazuje, kako srečanje z Jezusom spreminja in nam daje nov pogled na življenje, da Jezusova pot osrečuje. Jezusova brezpogojna ljubezen je omogočila Zaheju, da se je spreobrnil. Spreobrnjenje ni enkratno dejanje. Vsak dan padamo in se znova spreobračamo.
Spoved ni v prvi vrsti moralno dejanje, ni brskanje po naši grešnosti, ampak je zahvala Bogu, ker nas brezpogojno ljubi, je praznovanje Božjega usmiljenja. Če želimo opraviti dobro spraševanje vesti, pri katerem se bomo usmerili na Boga, se mu moramo zahvaliti za ljubezen in darove. Šele takrat vidimo, česa v polnosti ne uresničujemo. Pri dobri spovedi je najprej pomembna hvaležnost Bogu za vse, kar nam daje. Druga stvar je občestveni vidik in preseganje individualizma. Spoved ima daljši razvoj. V zgodovini krščanstva je spoved imela drugačen pomen. V prvih stoletjih je bila samo za najhujše grehe: uboj, odpad od vere... – grešniki so bili izločeni iz skupnosti in so pokoro delali eno leto. Na koncu imeli spoved, ki je bila skupno praznovanje, da se je nekdo vrnil. Človek se je lahko vrnil v skupnost, ko so bili vsi prepričani v njegovo spreobrnitev. V sedmem stoletju se je začela spoved na uho. Postopoma se je občestveni vidik izgubil. Sprava z Bogom in Cerkvijo se zdaj zgodi preko duhovnika, ki da odvezo pri spovedi. Danes bi bilo pomembno ponovno odkrivati občutek občestvenosti. Spoved je trenutno vezana samo na prejem obhajila. Že sama spoved da človeku ozdravljujoč Božji dotik tudi brez evharistije. Nekako smo izgubili močno zakramentalno moč, ki jo daje zakrament.
Spoved je zakrament ki nam pomaga, da se soočimo z lastno resnico. Boga pokličemo v svoje življenje tam, kjer vidimo, da sami ne zmoremo. Dogajajo se majhna spreobrnjenja, ki nam pomagajo, da začnemo na stvari gledati drugače. Pomembno je, da sprejmemo Božjo dobrodelnost do nas. Izročati mu moramo svojo šibkost.


Besedilo in foto: Danijela Kuhar

Škofija Murska SobotaŠkofija Murska SobotaŠkofija Murska SobotaŠkofija Murska SobotaŠkofija Murska Sobota

Napovednik


 torek, 01.01.2019 - torek, 31.12.2019

Dom duhovnosti Kančevci - program

v letu 2019 več ...


 torek, 01.01.2019 - sreda, 01.01.2020

Duhovna oskrba v soboški bolnišnici

Bolnišnični kaplan  je na voljo v nujnih primerih na tel. št. 070 79 79 67 več ...


 sobota, 09.03.2019 - ponedeljek, 09.12.2019

PRIPRAVA na zakon

Priprava na zakon v Škofiji Murska Sobota več ...


 nedelja, 21.07.2019

Halasov shod

V Veliki Polani več ...


 ponedeljek, 29.07.2019

Prva Kozarjeva ura

Molitvena ura za beatifikacijo B. sl. Alojzija Kozarja, za katerega poteka škofijski postopek za kanonizacijo več ...


 ponedeljek, 29.07.2019

Romanje župnijskih gospodinj

na Roglo več ...


 sobota, 17.08.2019

Slovesno čez zlati most

Sv. maša ob 100-letnici združitve prekmurskih Slovencev z matičnim narodom - Beltinci, 17. avgust 2019 več ...


 nedelja, 22.09.2019

Gornja Bistrica: Praznovanje Slomškve nedelje

Za vso mariborsko metropolijo. več ...


 sobota, 19.10.2019

Krašić - Slovensko hrvaško srečanje

v rojstni župniji bl. Alojzija Stepinca več ...

Celotni seznam napovedi