2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 januar februar marec april maj junij julij avgust september oktober november december |
Seminar orgelske igre in liturgike
sobota, 10.02.2018
V soboto, 10. februarja smo se zbrali v murskosoboški škofiji tako slušatelji Oddelka šole za cerkveno glasbo, ki deluje v okviru Glasbene šole Beltinci kot tudi organisti in zborovodje murskosoboške škofije. Da je tema seminarja zanimiva in še kako aktualna pričajo organisti iz drugih škofij, ki so se seminarja udeležili. Po ?pustni? dobrodošlici, pogostitvi s krofi, smo v župnijskih prostorih z blagoslovom, uvodnim pozdravom in predstavitvijo seminarja s strani g. Mitje Medveda začeli študijski dan.
V dopoldanskem delu nam je spregovorila dr. Julka Nežič, voditeljica Škofijskega referata za bogoslužje in cerkveno glasbo pod katerega okrilje spada tudi Škofijski obor za cerkveno glasbo in organiste, ki ga vodi g. Mitja Medved, ki je to srečanje organiziral.
Osrednja tema razmišljanja je bila sveta maša, ki je dialog me Bogom in človekom. Zato se moramo zavedati, da ima organist pri bogoslužju dve vlogi ? nalogi. Ena vloga je, da je pri maši kot vernik (se z Bogom pogovarja), druga vloga pa je kot organist (z vodenjem petja ljudstvu pomaga pri ?sproščenem? pogovoru z Bogom). In tu smo razmišljali še naprej. Organist po eni strani skupaj z drugimi verniki Boga slavi, se mu zahvaljuje in ga prosi ter na drugi strani pomaga ljudem, ki so pri maši, da se lažje z Bogom srečajo pri bogoslužju. V nadaljevanju smo poslušali kako je s petjem stalnih mašnih delov, psalmov, kje med bogoslužjem je primerna glasba, kdaj je čas za tihoto ter kdaj je primerno obhajanje pevcev in organista.
Dopoldan smo zaključili s kosilom in se v popoldanski čas liturgičnega igranja in intonacij podali z dr. Matejem Podstenškom, ki nam je najprej predstavil pomen, mesto in naloge orgel pri bogoslužju.
V nadaljevanju nam je podal nabor prijemov na primer za vodenje ljudskega petja - kakšna je značilnost slovenske cerkvene pesmi, ali petje spremljamo ali vodimo, kako so razdeljeni glasovi med manual in pedal, kakšna je primerna registracija, tempo, vdihi in artikulacija, kakšen je pomen besedila za igranje, ali odpeve ljudstva spremljati ali ne, ali je smiselna uporaba orgel za spremljanje ritmično duhovne pesmi, kakšno je spremljanje zborovskega in solističnega petja in na koncu najbolj zanimiv in pričakovan del intonacije k pesmim, kjer je predavatelj najprej teoretično predstavil kaj so sploh naloge intonacije, potem pa so nekateri slušatelji ob izbranih pesmih za orglami poskušali skupaj z njim praktično izvajati intonacije. Intonacije so lepo, mogočno donele po murskosoboški stolnici, ko se je popoldan hitro prevesil k večeru, prsti so že bili pošteno hladni in počasi je naš seminar šel h koncu.
Ob toplem čaju smo zaključili, da je znanje, ki smo ga osvajali tekom dneva zelo uporabno pri delu organista, zato je pomembno, da kot organisti nadgrajujemo pridobljena znanja tudi v prihodnosti.
Zapisala: Katja Kovač
Foto: danijel Kovač