2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 januar februar marec april maj junij julij avgust september oktober november december |
Škofova pridiga na Radio Ognjišče
nedelja, 11.03.2007
Mojzes želi vedeti, kdo je ta Bog, ki mu nalaga nalogo izpeljati Izraelce iz sužnosti v svobodo. Božjega imena ne poznamo, ker svetopisemsko poznati ime pomeni, poznati bistvo drugega in ga zato tudi obvladovati. Človek ne more tako poznati Boga. Pozna ga toliko, kot se mu sam razodene. Mojzesu se predstavi z glagolom »Jaz sem, ki sem«; glagol pomeni nekaj izredno dejavnega, aktivnega, živega, ne pa statičnega, mirujočega. Bog je živ, dejaven; celo Življenje samo je. V Novi zavezi se Bog še dodatno razkrije človeku in se mu predstavi kot »Jaz sem ljubezen«.
Po tem srečanju Mojzes vendarle preda samega sebe tako razodetemu Bogu in dobi nalogo izpeljati Izraelce iz Egipta v svobodo obljubljene dežele. Ko to premišljujemo z vidika Nove zaveze, moramo tudi sebe prepoznati v podobnem poslanstvu. Po krstu in po birmi nam je naloženo, ne le Boga slaviti, ampak tudi druge k njemu voditi: to imenujemo vnovična evangelizacija. Povsem konkretno to pomeni, da nas tudi danes Bog sprašuje: kdo v naših družinah, sorodstvu, sosedstvu, v šoli, službi, med prijatelji … je takšen, da ga je treba izpeljati iz kakšnega njegovega suženjstva, ki ga je oddaljilo od Kristusa, Cerkve, Svetega pisma in ga privesti v svobodo obljubljene dežele, ki je za kristjane in končno za vse ljudi Cerkev? Najbolje je, da vsak povsem konkretno danes premisli o teh osebah in tudi v dialogu z Bogom razmisli, kako bi lahko pomagal tem osebam.
Pogosto živimo tudi iz prepričanja, ki je zmotno, da je za človeka trpljenje samo po sebi zlo. Čeprav je trpljenje posledica zla, je vendar ob Kristusu lahko tudi okoliščina, ki človeku pomaga, da se obrne po pomoč h Kristusu in to pomeni spreobrnjenje in odrešenje zanj. V tem primeru Jezus sicer razmaskira vsako zlo, ki je v srcu človeka, ga obsodi, kar pomeni, uniči, človeka – grešnika pa opraviči.
Evangelij nam danes pojasnjuje, da isto zlo, ki je delovalo v Pilatu, deluje tudi v vsakem izmed nas in bo vsakega, ki se ne spreobrne, ugonobilo. Spreobrniti se ali ne, je torej vprašanje duhovnega življenja ali smrti. To je pravzaprav temeljno vprašanje postnega časa in sploh temelj oznanila Jezusa Kristusa, ki smo ga tudi v tem postnem času že večkrat obnovili, nenazadnje na pepelnico s klicem: spreobrnite se in verujte evangeliju.
Takšne in drugačne nesreče, ki nas zadevajo, ne smemo videti kot Božjo kazen, saj so končno naravna posledica greha vsega sveta, ampak prej kot znamenje, ki nas kliče k spreobrnjenju: spominjajo nas na naše meje in krhkost, ki govorijo o tem, da nas vsak trenutek lahko doleti telesna smrt, ki pa je lahko v duhovnem smislu usodna za človeka, če ni spreobrnjen, če ni v živem odnosu z Bogom, ki odrešuje.
Prilika o smokvi, ki jo gospodar pušča še eno leto, čeprav ne rodi sadu, je kot pika na i, ki sporoča, da Oče in Sin ljubeče skrbita za človeka in pričakujeta odgovor ljubezni. Pa spet ne zaradi sebe, ampak zaradi človeka. Kajti za človeka je odgovor ljubezni nekaj tako naravnega, prav kot je za smokvo naravno, da rodi smokve. Človek se resnično uresniči samo v ljubezni – in tega si Bog želi. Zato Bog podaljšuje čakanje še za »eno leto«, samo da ne bi bilo treba človeka »posekati«. To je drama božje ljubezni do človeka. To »leto« Božjega potrpljenja in usmiljenja je vsa zgodovina. Je tudi moje in tvoje življenje, draga sestra in brat.
Dragi poslušalci, Bog nas išče v naših grehih, ne da bi nas obsodil, ampak nam ponudil roko rešitve! Ne zamudimo časa obiskanja. Amen!