2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 januar februar marec april maj junij julij avgust september oktober november december |
Izjava škofa dr. Petra Štumpfa
sreda, 28.03.2012
Zakaj smo bili katoličani dolžni na referendumu zavrniti Družinski zakonik?
Volivci v nedeljo, 25. marca 2012, na referendumu nismo podprli nov Družinski zakonik. Za katoliško Cerkev je vsaka istospolna partnerska zveza absolutno impotentna za naravno očetovstvo in materinstvo, zato nikoli ne more postati enakovredna skupnosti moškega in ženske. Katoliška Cerkev takih zvez ne odobrava. Ljudi, ki imajo istospolna nagnjenja, Cerkev kliče, da združujejo z Gospodovo žrtvijo na križu tiste težave, na katere naletijo zaradi svojega stanja. Povabljeni so k čistosti in nesebičnemu prijateljstvu. Cerkev jih sprejema s spoštovanjem, sočutjem in obzirnostjo (prim. Katekizem katoliške Cerkve - KKC 2358 in 2359).
Cerkev uči, da nagnjenje k istemu spolu ni greh. Grešna pa so istospolna dejanja, ki jih Sveto pismo prikazuje kot hude zablode in so zato notranje neurejena. Takšna dejanja namreč nasprotujejo naravni postavi (prim. KKC 2357 in 2358). Sodomski in gomorski meščani so se vdajali istospolnim dejanjem, zato je Bog njihovi mesti uničil z ognjem in žveplom (prim. 1 Mz 19,1-29). Apostol Pavel kar v treh pismih obsoja istospolna dejanja, ki so posledica zavrnitve Boga, domišljavosti in malikovanja. Tudi ljudi, ki izvršujejo istospolna dejanja, apostol Pavel označi za sovražne Bogu in jih smatra za vredne smrti, to je pogubljenja. Taki ljudje nasprotujejo zdravemu nauku evangelija (prim. Rim 1,18- 32; 1 Kor 6,9-10; 1 Tim 1,8-11).
Kristjan, ki se civilno poroči z istospolnim partnerjem se v katoliški Cerkvi ne more cerkveno poročiti. Ker s svojim načinom življenja kaže trdovratno vztrajanje v javnem velikem grehu, se tudi ne more pripustiti k obhajilu (kan. 915).
S sprejetjem novega Družinskega zakonika bi se namreč odprla možnost, da bi tudi istospolni partnerji lahko posvojili otroke. Sprašujemo se, kako bi lahko istospolne partnerske skupnosti zagotovile otrokom zdravo in celostno vzgojo, ki ne bi bila škodljiva za pravilen razvoj človeške družbe?
Prepričani smo, da obstaja velika nevarnost, da bi istospolni partnerji posvojenega otroka vzgajali v duhu geyevske kulture. Za Cerkev je taka vzgoja nemoralna in nekatoliška.
Če katoličan (v istospolni partnerski zvezi) svojemu ali posvojenemu otroku nudi nekatoliško vzgojo, stori kaznivo dejanje.
Katoliški starši imajo namreč težko dolžnost, da po svojih močeh skrbijo za telesno, družbeno, kulturno, kakor tudi nravno in versko vzgojo otrok (kan. 793 in 1136). Kdor pa zavestno otroka nekatoliško vzgaja, se kaznuje s prepovedjo bogoslužja (interdikt) ali z drugo pravično kaznijo (kan. 1366).
Nevarnost, o kateri govori kan. 1366, da bi istospolni partnerji otrokom, ki bi jih sprejeli ali posvojili, nudili nekatoliško vzgojo, bi po sprejetju novega Družinskega zakonika bila pri nas zelo velika. Škofom, duhovnikom in mnogim vernikom se je upravičeno postavljalo vprašanje, kako bi pomagali takim otrokom, da bi bili deležni krščanske vzgoje in krsta v katoliški Cerkvi?
Zakonik cerkvenega prava in sklepni dokument Plenarnega cerkvenega zbora Cerkve na Slovenskem nas opozarjata predvsem na dvoje. Če ni utemeljenega upanja, da bo otroka iz istospolne partnerske zveze mogoče vzgajati v katoliški veri, potem naj se krst odloži (kan. 868, par. 1, toč. 1). Takega otroka se lahko krsti samo, če je odstranjena nevarnost, da bo deležen nemoralne in nekatoliške vzgoje. Če pa otrok, ki odrašča v istospolni skupnosti, ni deležen verske vzgoje, more po izpolnjenem štirinajstem letu starosti sam izbrati krst v katoliški Cerkvi (kan. 111 par. 2). Po prejetem krstu se lahko takega otroka začne pripravljati tudi na zakramente uvajanja (obhajilo, spoved in birmo). V pripravi pa je mladoletnik dolžan zavrniti grešno stanje svojih skrbnikov.
Nihče nikogar v nič ne sili. Smo svobodni. Kdor hoče biti katoličan, mora živeti kot katoličan. Ni vse krščansko, kar se izdaja kot človekoljubno, demokratično, svobodnjaško. V zmešnjavi idej, praks in odnosov je potrebno iskati Resnico. Za nas katoličane je ta samo Jezus Kristus, ki ga razodeva Sveto pismo in ničesar drugega!
+Peter Štumpf
soboški škof